Az asszertív kommunikáció egy olyan tanulható készség, vagy viselkedés, amikor valaki magabiztosan tud megnyilvánulni érzelmileg nehéz szituációban is anélkül, hogy behódoló vagy támadó lenne.
Az ily módon viselkedő ember célja a konfliktus megoldása úgy, hogy mindenki jól érezze magát.
Miért történik konfliktus az emberek között? Miért nem az a célja minden konfliktusba kerülő embernek, hogy megoldja és kijöjjön abból a rossz helyzetből amibe belekerült és végre jól érezze magát?
A legtöbb embernek szüksége van a drámákra, mert abból szereznek maguknak energiát. Akkor érzik, hogy élnek, ha folyton valakit hibáztathatnak és mindenben ami történik velük, meg tudják látni a negatívat. Ettől érzik jól magukat. Ezzel nincs is baj, ők ilyenek!
Szerencsére vannak olyan emberek is, akik ezt felismerve másfajta szemlélettel élnek. Ők a velük történteket elfogadják, ha nem érzik jól magukat a helyzetben, változtatnak. Ha konfliktusba kerülnek nem az a céljuk, hogy mindenáron érvényesítsék saját akaratukat, hanem, hogy megoldódjon a helyzet minél hamarabb.
Ezek az emberek is energiát nyernek, de nem mások energiáit szerzik meg, hanem van sajátjuk. Pont azért, mert megoldásfókuszúak. A feszült helyzetek megoldásából felszabadult örömteli energia az övék 🙂