• Meditáció

 A meditáció a lelki ellazulás állapota, amikor egy személy minden figyelmét befelé, a saját testére irányítja, testét tudatosan ellazítja, és elméjét átengedi a nyugalomnak.

Tehát minden figyelmét egy dologra fókuszálja, vagyis a jelenben van. Már megint itt tartunk! 🙂 Ez is a jelenben tart! Naná! Ez a lényege! Ha a jelenben vagy, össze tudsz kapcsolódni a belső éneddel, azzal, aki ott legbelül vagy. A tiszta , hófehér lelkeddel. 🙂 ( vagy helyettesítsd azzal, ami a te hitrendszerednek megfelelő )

Ez a jóga. A kapcsolódás. A szanszkrit jogasz szóból ered és összekapcsolódást jelent.

Miért jó ez az összekapcsolódás?

Az összekapcsolódás alatt nincs félelem, harag, aggódás, semmilyen rossz érzés, visszatérsz az alapállaotodba, ami a boldogság.

Ha sokat gyakorlod, és megtapasztalod ezt az állapotot, mindig benne szeretnél maradni. Egy idő után rájössz, hogy itt érzed magad a legjobban és folyton visszatérsz.

Viszont ennek az állapotnak a megtartása sok gyakorlással jár. Próbáld ki, hogy leülsz, becsukod a szemed és ellazulsz, figyelmed a testeden van. Egy másodperc múlva már az agyad máshol lesz. Jönnek-mennek, száguldoznak a gondolataid. Figyeld csak meg! 🙂

Nem baj, ezzel a legnagyobb jógik is így vannak 🙂 Így működik az elménk, ez a feladata. Csak le kell tudni állítani. Le tudod állítani a gondolataidat? Próbáld meg! Elsőre biztos nem fog menni. Sok-sok év gyakorlásába telik az elhivatottaknak is. A gondolatmentes tér a gyógyító tér. Ha csak egy pillanatra is meg tudod tenni, hogy nem gondolkodsz, már az is rengeteg energiával, boldogsággal fog feltölteni.

Szóval az igazi meditáció a gondolatmentes állapot. 

Amit mi meditációnak nevezünk és csinálunk is, az inkább relaxáció. Ami odáig visz, hogy le tudod csillapítani a gondolataidat. Már ez is sokat javít az egészségünkön testileg is és lelkileg is.

Képzeld el, hogy a légzésünk és az elménk össze van kapcsolódva. Vagyis, ha izgatott vagy, jár az agyad,nem tudod mit tegyél, akkor a légzésed is felgyorsul, valaki képes hiperventillálni is ilyenkor. Viszont fordítva is igaz, hogyha lelassítod a légzésed, lelassul az elméd is, a gondolataid sem fognak cikázni ide-oda. Ezért van az, hogy amikor le szertnél nyugodni, ésszerű akarsz maradni egy stresszhelyzetben, jó mélyeket kell lassan lélegezni. Azzal az elméd pörgése is lelassul.

Relaxálás közben ha mélyeket lélegzel és lassan, azzal lecsendesíted a gondolataidat. Ha ez mellett sikerül csakis a légzésedre figyelned teljesen, már a jelenben leszel, az már egy fél meditáció 🙂

Próbáld ki, alakíts ki magadnak egy teret, ahol mindennap rászánsz egy kis időt a relaxálásra és meglátod milyen változást fog hozni az életedbe!

Szeretettel

Edina

 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé.